2012年12月10日 星期一

聖誕節給另外一半 愛人 情人的英文祝福用語

To Mr. Claus from Mrs. Claus.

聖誕老奶奶祝福聖誕老爺爺。 (小編懷疑肯定有很多“聖誕老爺爺”要反應五秒鐘的)

Don't stand under the mistletoe with anyone else but me.

除了我,不要和任何人站在槲寄生上。

mistletoe: 槲寄生。

To my dearest love on this joyous Christmas.

值此歡樂佳節,獻給我的心上人。

joyous: adj. 快樂的、高興的。

For this and many Christmas to come.

為了這一個,也為了更多即將來臨的聖誕節。

On this Christmas I have but one thing to say: I love you.

值此聖誕佳節,我只有一句話要告訴你:我愛你

You're the best Christmas present I ever received.

你是我所收到的最好的聖誕禮物。 (小編註:這就是不直白聽起來有很甜蜜的表白,有木有)

I only want you for Christmas!

我只要你作為我的聖誕禮物!

I give all my love to you this Christmas.

值此聖誕佳節,獻上我對你所有的愛。

Even though we are apart, you are in my heart this Christmas.

千山萬水,隔不斷我在佳節對你的思念。

I want you stuffed in my stocking.

我只要你塞在我的襪子裡。 (小編註:不是一般的含蓄,但效果很好哦)

stuff: v. 充填、塞。

I want to be in your arms this Christmas.

我要在你的懷抱裡度過今年的聖誕節。

My heart is my Christmas present to you.

我的心就是我奉獻給你的聖誕禮物。 (小編:真的不是咱不想買聖誕禮物呀,而是花多大的價錢才能買到一顆真心呢,是不?男士們,所有節假日通用哦)

You are the one for me this Christmas and for many Christmas to come.

在此聖誕節和未來的每個聖誕節裡,你都是我唯一的愛!

I will be yours forever!

我永遠屬於你!

Let's never spend our Christmas apart.

讓我們永不獨享聖誕節。

My arms are wide open for you this Christmas.

我張開雙臂,盼與你共度聖誕佳節。

Here's a tender Christmas kiss from you know who.

你的心上人獻給你一個溫柔的聖誕之吻。

I'm only thinking of you this Christmas.

在此聖誕佳節,唯有你在心中。

I hope all of our Christmases are this bright!

願所有的聖誕節都如此歡快明亮!

沒有留言:

張貼留言